dimecres, 3 de juny del 2009

Presentació del trebal: L'ordiandor pot ser un bon mestre?

El dia que vam haver d'esposar-lo vam crear per cada apartat del qual consta el treball, unes activitats fetes amb el JClic.
Tot i que vam tindre alguns problemes per poder-les fer, crec que va ser una presentació bastant dinàmica i a l'hora enriquidora, ja que les activitats tractaven del diferents apartats del treball i vam crear diferents activitats amb les que es pot fer des del JClic.

Si voleu saber una miqueta més un adjunto l’enllaç del treball.

http://docs.google.com/View?id=dfrg896g_6dv9j3sts

L'ordinador pot ser un bon mestre? (2)

El treball que hem fet, és una metàfora de si l'ordinador pot fer de mestra. Ens hem basat per fer aquest treball amb el programa JClic. Un programa d'aplicacions de programari lliure que et permet crear activitats educatives multimèdia, de temes que pots estar treballant a la classe, per nens. Aquestes activitats les pots crear a partir del JClic Author que et permet crear i modificar els projectes de les activitat. Els nens el que podran trobar són activitats com trencaclosques, memori, sopa de lletres,..., amb imatges, text i/o sons relacionats amb els temaris que treballen a l'aula. Aquestes activitats té unes competències educatives que permeten assolir, als nens, el domini de les habilitats i els recursos tecnològics bàsics al mateix temps que les estratègies i procediments informacional vinculats a les TIC

L'ordinador pot ser un bon mestre?

Fa uns quants anys que els ordinadors van agafant terreny en el món de l’educació i a poc a poc es van consolidant com un recurs més per educar als alumnes. Però, l’ordinador pot ser un bon mestre? Creiem que l’ordinador pot ajudar a desenvolupar certes facultats a l’alumne i que pot ser un bon suport per als mestres a l’hora d’ensenyar, però en cap moment pot fer la funció d’un mestre. Un ordinador no pot ni orientar a l’alumne sobre els seus problemes i no pot incidir sobre ells i potenciar-los. Tampoc pot fer èmfasis en tornar-te a explicar el contingut o buscar noves metodologies perquè l’aprenentatge de l’alumne sigui millor. A més, un ordinador no pot solucionar problemes emotius i no pot establir un vincle efectiu amb l’alumne. Així doncs, el mestre és vital per al bon desenvolupament de l’infant.